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Plaque Regrowth (plaque + regrowth)
Selected AbstractsEffect of an amine-fluoride-triclosan mouthrinse on plaque regrowth and biofilm vitalityJOURNAL OF CLINICAL PERIODONTOLOGY, Issue 4 2002Nicole B. Arweiler Abstract Background: The purpose of this double-blind, prospective, latin-square crossover randomised study was to examine the efficacy of a mouthrinse solution containing a combination of triclosan, amine fluoride and sodium fluoride on supragingival plaque regrowth compared to a placebo and a chlorhexidine solution. Methods: 12 volunteers refrained after professional oral prophylaxis from all mechanical hygiene measures for the following 96 h and rinsed instead cross-over in a randomised order with either chlorhexidine dicluconate (0.2%, positive control), a verum solution (0.5% amine fluoride, 0.028% sodium fluoride, 0.03% triclosan) or a placebo solution. The plaque index was assessed after 24 and 96 h (PI 1, PI 2) and the plaque area (PA) photographed and calculated after 96 h of undisturbed plaque regrowth. Moreover plaque samples were taken after 24 and 96 h and examined with the vital fluorescence technique to assess the vitality of the biofilm microbiota (VF 1, VF 2). Results: The amine-fluoride-triclosan solution reduced the clinical parameters (PI and PA) as well as the vitality of the plaque flora (VF) significantly when compared to the placebo solution. The verum reached a 36.5% (p<0.05) and a 39.8% reduction (p<0.0001) in PI 1 and PI 2, respectively, concomittant with a reduction of 23.8% and 32.2% (p<0.001) in VF 1 and VF 2 and of 46.9% (p<0.0001) in PA at day 4. This was less than the reductions found with the positive control, i.e., the 0.2% chlorhexidine solution (54.2% and 71.1% reduction in PI 1 and PI 2, 40.0% and 53.4% in VF 1 and VF 2 and 71.5% in PA). However, significant differences between both active solutions were only established for PI 2 and PA. Conclusion: During 4-day plaque regrowth the amine-fluoride-triclosan product displayed a significant antibacterial and plaque-reducing action in comparison to the control. Zusammenfassung Hintergrund: Der Zweck dieser prospektiven, gekreuzten, randomisierten Doppeltblindstudie war die Überprüfung der Effektivität einer Mundspüllösung, die eine Kombination von Triclosan, Aminfluorid und Natriumfluorid enthielt, auf die Neuetablierung der supragingivalen Plaque im Vergleich zu einem Placebo und einer Chlorhexidinlösung. Methoden: 12 Probanden wurde nach einer professionellen Prophylaxe jegliche mechanische Hygiene für die folgenden 96 Stunden untersagt. Sie spülten dafür überkreuzt in einer zufälligen Reihenfolge entweder mit Chlorhexidindiglukonat (0.2%, positive Kontrolle), einer Versuchslösung (0.5% Aminfluorid, 0.028% Natriumfluorid, 0.03% Triclosan) oder einer Placebolösung. Der Plaque-index wurde nach 24 Stunden und 96 Stunden erhoben (PI 1, PI 2). Die Plaquefläche (PA) wurde fotografiert und berechnet nach 96 Stunden des ungestörten Plaquewachstums. Zusätzlich wurden Plaqueproben nach 24 und 96 Stunden entnommen und mit der Vitalfluoreszenztechnik die Vitalität der Mikroflora des Biofilms bestimmt (VF 1, VF 2). Ergebnisse: Die Aminfluorid-Triclosan-Lösung reduzierte die klinischen Parameter (PI und PA) sowie die Vitalität der Plaqueflora (VF) signifikant, im Vergleich mit der Placebolösung. Die Versuchslösung erreichte eine 36.5%ige (p<0.05) und eine 39.8%ige Reduktion (p<0.001) bei PI 1 und PI 2, verbunden mit einer Reduktion von 23.8% und 32.2% (p<0.01) bei VF 1 und VF 2 und 46.9% (p<0.0001) bei PA am Tag 4. Dies war geringer als die Reduktionen, die mit der positiven Kontrolle gefunden wurden, d.h. mit der 0.2%igen Chlorhexidin-Lösung (54.2% und 71.1% Reduktion bei PI 1 und PI 2, 40.0% und 53.4% bei VF 1 und VF 2 sowie 71.5% bei PA). Jedoch wurden signifikante Differenzen zwischen beiden aktiven Lösungen nur bei PI 2 und PA gefunden. Zusammenfassung: Während eines 4tägigen Plaquewachstums zeigte das Aminfluorid-Triclosan-Produkt eine signifikante antibakterielle und plaquereduzierende Wirkung im Vergleich zu der Kontrolle. Résumé Origine: Le but de cette étude randomisée, croisée, prospective en double aveugle a été d'examiner l'efficacité d'une solution contenant une association de fluorure d'amine, de fluorure de sodium et de triclosan sur l'accumulation de la plaque dentaire sus-gingivale comparée à un placebo et à une solution de chlorhexidine (CHX). Méthodes: Après un nettoyage professionnel, 12 volontaires ont arrêté toutes mesures d'hygiène buccale pendant 96 h. Ils se sont rinçés de manière randomisée et croisée avec du digluconate de CHX 0.2%, une solution verum (fluorure d'amine 0.5%, fluorure de sodium 0.028% et triclosan 0.03%) ou une solution placebo. L'indice de plaque a été mesurée après 24 h (Pli 1) et 96 h (Pli 2) et la zone de plaque (PA) photographiée et calculée après 96 h. Des échantillons de plaque dentaire ont été prélevés après 24 h (VF 1) et 96 h (VF 2) et examinés par la technique de vitalité de fluorescence, pour mesurer la vitalité de la flore du biofilm. Résultats: La solution flurorure d'amine/triclosan réduisait significativement les paramètres cliniques (Pli et PA) ainsi que la vitalité de la flore (VF) comparée à la solution placebo. Le vérum atteignait des réductions respectives de 37% (p<0.05) et 40% (p<0.0001) des Pli 1 et Pli 2 concomitantes avec une réduction de 24 et 32% (p<0.001) de VF 1 et VF 2 et de 47% (p<0.0001) de PA au jour 4. Ceci était inférieur aux réductions trouvées dans le contrôle positif, c.-à-d. la CHX 0.2% (54 et 71% de réduction de Pli 1 et Pli 2, 40 et 53% de VF 1 et VF 2, et 72% de PA). Cependant, les différences significatives entre les deux solutions actives ont été mises en évidence uniquement pour Pli2 et PA. Conclusion: Durant cette courte croissance de la plaque dentaire, le produit fluorure d'amine/triclosan montrait une action antibactérienne et anti-plaque supérieure à celle du contrôle. [source] Fluorescence spectroscopic analysis of circulating platelet activation during coronary angioplastyLASERS IN SURGERY AND MEDICINE, Issue 5 2001Alexander Christov PhD Abstract Background and Objective Platelet activation during percutaneous transluminal coronary angioplasty (PTCA) initiates thrombus formation and plaque regrowth at sites of arterial injury, limiting procedure efficacy. We have developed a simple assay for circulating platelet activation based on fluorescence analysis of membrane fluidity and intracellular calcium concentration and light scattering analysis of platelet aggregation. Study Design/Materials and Methods Platelet activation state was measured in 45 patients undergoing angioplasty, before and after treatment with platelet inhibitors. Results PTCA alone produced a decrease in pyrene dimer formation (P0.0083) and an increase in light scattering at 650 nm (P0.0128). Treatment with ADP and GPIIb/IIIa receptor antagonists reduced PTCA induced changes in pyrene dimer formation. An unexpected decrease in pyrene dimer formation (P0.05) was detected when the GPIIb/IIIa receptor antagonist was given together with an ADP receptor antagonist. Conclusions 1) Analysis of membrane fluidity provides a sensitive marker for platelet activation state. 2) Reduced membrane fluidity after combined platelet inhibitor treatments suggests reduced antiplatelet efficacy. Lasers Surg. Med. 39:414,426, 2001. © 2001 Wiley-Liss, Inc. [source] |